wilmakarlsson

Alla inlägg under september 2013

Av Wilma - 14 september 2013 19:11

Idag blev det ett grymt och super härligt ridpass i paddocken på han jag älskar mest Timmi! Jobbade honom i traven satt ner och jobbade han i en bra mjuk form. Han gick så fint! Sedan i galoppen gjorde jag samma sak övade även på galoppombyten, gick så bra gjorde över en bom och han bytte så bra så. Efter fick han en bra avskritning, gott gräs och en dusch eftersom han blev lite svettig då det var väldigt soligt.

Bilderna är inte från idag.

        

   Stjärnan min♥

Av Wilma - 10 september 2013 17:00

       

Av Wilma - 10 september 2013 14:43

Tamlin Of Thunder även kallad Timmi är min egna Welshponny på 11 år, Timmi är 133 cm i manken, C-ponny, Skimmel. Han är en ponny med ett hjärta utav guld, skulle aldrig göra någonting för att vara elak. Jag och Timmi tävlar, tränar, busar i skogen och har det så roligt vi bara kan. Timmi och jag tävlar på LC nivå. Dressyr har jag även tävlat lite med honom.


Min syster brukar ibland hjälpa mig med Timmi rida honom lite och så.

       

Av Wilma - 10 september 2013 14:41

Hibernia Moore även kallad Kayla är min systers ponny på 6 år, irländsk ridponny, 146 cm i manken, mörkbrun.
Min syster och Kayla tävlar, tränar, busar i skogen och har så roligt de bara kan, Kayla och min syster hopptävlar upp till LB nivå men eftersom Kayla är ungponny gör de nu starter tillsammans för att kvala in till avdelning A. De tävlar även lite dressyr.


Jag brukar även rida Kayla lite ibland eftersom att vi har ponnisarna tillsammans.

   

Av Wilma - 10 september 2013 14:34

Jag heter Wilma och är 13 år. Mitt största intresse är hästar och jag har ridit i ca 7 år. Jag har gått på ridskola och nu äger jag en egen ponny. Min familj och jag äger två ponnysar, två hamstrar och en hund.


På min fritid spelar jag även fotboll och går i sjunde klass. I min blogg kommer du för det mesta få läsa om våra två ponnysar, stallprylar, tips, övningar och ja helt enkelt det mesta inom ridsporten.


Hoppas du vill fortsätta följa min blogg! :)

 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kul att du hittade hit!

Jag som driver bloggen heter Wilma och är 13 år.
Jag och min familj äger två hästar, två hamstrar och en hund.

I min blogg kommer du få följa mig och min ponny Timmi, tips, stallprylar och mycket mer! :)

Kram Wilma :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards