wilmakarlsson

Alla inlägg den 26 oktober 2013

Av Wilma - 26 oktober 2013 11:43

Onsdagens ridpass: Det blev en lugn och härlig uteritt på kvällen, det började regna när vi hade kommit ut så vi blev ganska blöta efter. Men det var det värt för att Timmi hade vilat i två dagar och behövde komma ut på en skrittrunda. Jag red i ca 30 minuter och ja han var hur lugn och fin som helst.

   

Torsdagens ridpass: Jag och Timmi red markarbete i manegen. När vi kom in var det ca nio andra hästar som reds, så jag skrittade fram honom en bra stund innan jag började trava och galoppera. Gjorde lite skänkelvikningar i skritten, lösgjorde honom lite, ställde lite in och utåt. Det ledde till en fin och riktigt lösgjord Timmi. Sedan i traven var han väldigt avslappnad, satt ner lite och jobbade honom också, längde lite och kortade. I galoppen var han som rena drömmen, han var så mjuk och avslappnad, formen är inget att prata om den var som ja rena drömmen den med. Så jag är super duper nöjd över det passet.

     

Fredagens ridpass: Red jag ut för att ha kul! Racea lite och så. Inget krav på formen fast han gick där endå! Han skötte sig exemplariskt!

 

Min prins ♥

Presentation


Kul att du hittade hit!

Jag som driver bloggen heter Wilma och är 13 år.
Jag och min familj äger två hästar, två hamstrar och en hund.

I min blogg kommer du få följa mig och min ponny Timmi, tips, stallprylar och mycket mer! :)

Kram Wilma :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards